Huurwoningen

Hieronder vindt u antwoorden op veelgestelde vragen met betrekking tot uw huurcontract, administratieve zaken en het onderhoud van uw woning of bedrijfspand. Heeft u uw vraag niet gevonden? Wij staan voor u klaar om te assisteren. U kunt contact met ons opnemen via het contactformulier.

Huurovereenkomst

01

Interesse in een huurwoning?

Bent u opzoek naar een woning of heeft u een woning van ons online gezien? Vul dan het onderstaande formulier in. Wij zullen vervolgens contact met u opnemen om een bezichtiging in te plannen. Niet volledig ingevulde formulieren worden niet in behandeling genomen.

Klik op de knop om het formulier in te vullen

02

Huurvoorstel naar aanleiding van bezichtiging

Heeft u een woning van ons bezichtigd en wilt u deze woning graag huren? Vul dan het formulier “Ik wil een woning huren” volledig in. Zodra u het formulier heeft verzonden, ontvangt u een automatisch bericht dat wij uw aanvraag hebben ontvangen. Nadat wij alle formulieren hebben verzameld, zullen wij in overleg met de eigenaar een kandidaat selecteren. De kandidaten die niet geselecteerd zijn, ontvangen een bericht per e-mail.

Klik op de knop om het formulier in te vullen

03

Formulier garantstelling

Indien u als huurder niet voldoet aan de inkomenseis van drie keer de kale huur, is het mogelijk een garantsteller aan te wijzen. Deze garantsteller mag uitsluitend uw vader of moeder zijn, dus moet uit de eerste bloedlijn komen. In dat geval kunt u het formulier garantstelling invullen.

Klik op de knop om het formulier in te vullen

04

Huurovereenkomst opzeggen?

Indien u de huur van uw woning wilt opzeggen, verzoeken wij u het “huurbeëindigingsformulier’’ in te vullen. Houd rekening met de opzegtermijn zoals vastgelegd in uw huurovereenkomst, vaak één volledige kalendermaand. Deze opzegtermijn gaat in op de 1e van de eerstvolgende maand. Zodra u het formulier heeft ingevuld, ontvangt u van ons een bevestiging dat de opzegging in goede orde is ontvangen.

Klik op de knop om het formulier in te vullen

05

Inschrijven bij de gemeente?

Wanneer u een nieuwe woning bij ons huurt, dient u zich in te schrijven bij de gemeente waarin deze woning is gelegen. Door de inschrijving wordt u geregistreerd in de basisadministratie van de betreffende gemeente. U dient de verhuizing door te geven binnen vier weken vóór of uiterlijk vijf dagen nadat uw adres is gewijzigd.

06

Aanvragen verhuurdersverklaring?

’Een verhuurdersverklaring is een schriftelijk document dat betrekking heeft op uw huurgedrag. Dit formulier kunt u aanvragen als u de woning wilt verlaten. In deze verklaring vermelden wij de volgende punten:

  • De hoogte van uw huidige huur;
  • Of u een huurachterstand heeft;
  • Of u de afgelopen periode tijdig aan uw financiële verplichtingen heeft voldaan;
  • Overige zaken zoals eventuele overlast voor omwonenden.

U kunt de verhuurdersverklaring aanvragen via info@vestaalvastgoed.nl. Vermeld hierbij duidelijk het adres.

Technische Meldingen

01

Melding technisch beheer

Heeft u een melding betreffende technisch beheer? Vul dan het onderhoudsmelding formulier in. Probeer zo gedetailleerd mogelijk de situatie te beschrijven en vul alle velden in. Wij kunnen op deze manier gedetailleerde meldingen doorgeven aan de partijen waarmee wij werken.

Klik op de knop om het formulier in te vullen

02

Besluit kleine herstellingen

In het besluit kleine herstellingen worden de verantwoordelijkheden voor reparaties samengevat, welke voor de huurder zijn en welke voor de verhuurder.

Klik op de knop om het document te openen

03

Algemene bepalingen

De algemene bepalingen zijn de bepalingen die van toepassing zijn bij een ROZ-contract.

Klik op de knop om het document te openen

04

Aansluitingen regelen

Om de verhuizing gemakkelijk te maken bieden wij een snelle manier om de nutsvoorzieningen en tv/internet snel te regelen. Met deze link https://www.aansluitingregelen.nl/vestaal-vastgoed-nl1260/ kunt u de aanvraag van water, elektra en internet in één keer kosteloos regelen. Na de sleuteloverdracht hoeven enkel de meterstanden nog doorgegeven te worden. We verzoeken u dit na de sleuteloverdracht zo snel mogelijk te regelen.

Financieel

01

Naar wie moet ik mijn huur overmaken?

Kijk in uw huurovereenkomst bij punt 4 “betalingsverplichting, betaalperiode”. Hier vindt u uit welke onderdelen de huur bestaat, naar wie het bedrag overgemaakt moet worden, wat het bedrag is en voor wanneer het voldaan moet worden.

02

Wanneer krijg ik mijn borg terug?

Als de woning in goede staat is opgeleverd, er geen huurachterstand is en er tijdens de eindinspectie geen verdere bijzonderheden zijn geconstateerd, ontvangt u de waarborgsom zo spoedig mogelijk retour op het bij ons bekende bankrekeningnummer.